ظریف: آمریکا قانون‌گریز است
(last modified 1397-07-12T05:29:10+00:00 )
میزان 12, 1397 09:59 Asia/Kabul
  • ظریف: آمریکا قانون‌گریز است

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، خروج آمریکا از پیمان مودت سال 1955 بین این کشور و ایران را نمونه دیگری از قانون‌گریزی آمریکا دانست.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران چهارشنبه‌شب در توئیتر نوشت: آمریکا، برجام را به‌عنوان توافقی چندجانبه‌ که در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل گنجانده شده است، با این استدلال که به دنبال معاهده‌ای دوجانبه با ایران است، لغو کرد.

وزیر خارجه ایران تصریح کرد: اکنون نیز پس از آن که دیوان بین‌المللی دادگستری به آمریکا دستور داد به نقض برجام و تحریم مردم ایران پایان دهد، از معاهده بین آمریکا و ایران خارج می‌شود. 

دیوان بین‌المللی دادگستری روز چهارشنبه ضمن تایید صلاحیت خود برای رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا، واشنگتن را به رفع محدودیت‌های بشردوستانه و هوانوردی ایران تا زمان صدور رای نهایی ملزم کرد.

با خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای این کشور ضد ایران،  تهران از واشنگتن نزد دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد. 

درپی رای دیوان بین‌المللی دادگستری به نفع جمهوری اسلامی ایران؛ «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت: آمریکا معاهده مودت با ایران را که مربوط به سال 1955 است، پایان یافته می‌داند.

کلیدواژه