تاکید لاریجانی بر مقابله با رفتارهای یکجانبه گرایانه آمریکا
(last modified 1397-07-17T04:59:22+00:00 )
میزان 17, 1397 09:29 Asia/Kabul
  •  تاکید لاریجانی بر مقابله با رفتارهای یکجانبه گرایانه  آمریکا

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گسترش اقدامات دوجانبه و چندجانبه برای مقابله با رفتارهای یکجانبه گرایانه آمریکا را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز دوشنبه در حاشیه سومین اجلاس مجالس کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا در آنتالیای ترکیه، در دیدار «ویاچسلاو ولودین» رئیس مجلس دومای روسیه گفت: کشورها از طریق اقدام مشترک می توانند مسائل خود را در زمینه مقابله با رفتارهای یکجانبه آمریکا پیگیری کنند.
لاریجانی،همچنین با اشاره به خروج آمریکا از برجام افزود: ایران مذاکره با طرف های اروپایی را همزمان با حفظ برجام ادامه داده ولی در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که هنوز حل نشده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همکاری تهران و مسکو را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: همکاری بانکی و نفتی ایران و روسیه رو به توسعه است.
«ویاچسلاو ولودین» نیز،ایران را کشوری مهم برای همکاری دوجانبه با روسیه خواند و بر گسترش روابط دو کشور به خصوص در امور پارلمانی تاکید کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران برای شرکت در سومین اجلاس مجالس کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا روز دوشنبه در صدر هیأتی، وارد شهر آنتالیای ترکیه شد.
سومین اجلاس مجالس کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا با حضور 20 نفر از رئیسان مجلس و هیات های پارلمانی از 18 کشور آسیایی و اروپایی به مدت سه روز در شهر آنتالیا برگزار می شود.

 

کلیدواژه