درخواست ایران از پاکستان برای آزادسازی گروگان‌های ایرانی
(last modified Thu, 18 Oct 2018 06:32:16 GMT )
میزان 26, 1397 11:02 Asia/Kabul
  • درخواست ایران از پاکستان برای آزادسازی گروگان‌های ایرانی

وزیر کشور ایران خطاب به وزیر کشور پاکستان، تاکید کرد: همه تلاش‌ها باید معطوف به آزادسازی گروگان‌های ایران باشد.

«عبدالرضا رحمانی‌فضلی» روز چهارشنبه در نامه‌ای به «شهریار آفریدی» وزیر کشور پاکستان، با اشاره به ربایش ۱۴ نفر از مرزبانان ایرانی توسط اشرار تروریست، اهتمام و توجه ویژه دولت پاکستان را به تعهدهای امنیتی خود در جلوگیری از تحرکات اشرار از خاک این کشور در حمله به پاسگاه‌های مرزی و تجاوز به حریم جمهوری اسلامی ایران خواستار شد.

وزیر کشور ایران در این نامه با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران قاطعانه با گروه‌های تروریستی و تکفیری و اشرار برخورد می‌کند، تصریح کرد: همه تلاش‌ها باید معطوف به آزادسازی گروگان‌ها، مقابله قاطع با تروریست‌ها و جلوگیری از تکرار چنین تحرکات تلخ و ناگوار باشد.

وزیر کشور ایران تاکید کرد: درچارچوب روابط دوجانبه و اصل حسن‌همجواری و همچنین تعهدهای امنیتی بین ایران و پاکستان، انجام عملیات مشترک تا حصول نتیجه با قید فوریت ضروری است.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران هم در تماسی تلفنی با «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان، اقدامات سریع و جدی دولت این کشور را برای آزادی نیروهای ایرانی از بند تروریست‌ها خواستار شد.

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران روز سه‌شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شامگاه دوشنبه گذشته، تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه، جنوب شرق ایران) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک‌های ضد انقلاب ربوده شدند.

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران تاکید کرده است: عملیات تعقیب اشرار، تروریست‌ها و عوامل نفوذی دشمن و نیز اقدامات لازم برای آزادسازی ربوده‌شدگان با جدیت در دستور کار نیروهای دفاعی و امنیتی ایران قرار گرفته است.

کلیدواژه