عقرب 01, 1397 18:24 Asia/Kabul
  • امضای توافقنامه همکاری ایران، هند و افغانستان درباره بندر چابهار

مقامات سه کشور ایران، هند و افغانستان درباره توسعه بندر چابهار، جنوب شرق ایران، توافقنامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛­ توافقنامه همکاری ایران، هند و افغانستان درباره توسعه بندر چابهار روز سه شنبه در تهران به امضای «محمد راستاد» رئیس سازمان بنادر و دریانوردی ایران، «تیرو مورتی» Tiro Mortey قائم مقام وزیر امورخارجه هند و «امام الدین وریماچ » معاون اداری و مالی وزارت حمل و نقل افغانستان رسید.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران در حاشیه این نشست با اشاره به ترانزیت چند کشتی حامل گندم صادراتی هند از طریق بندر چابهار به افغانستان در ماههای گذشته گفت: تا دو هفته آینده، شرکت هندی بهره‌ برداری موقت از بندر چابهار را آغاز می‌کند.
«تیرو مورتی» قائم مقام وزیر امور خارجه هند نیز گفت: بندر چابهار در مسیر ارتباطی هند به آسیای مرکزی  قرار دارد و هند این بندر را به کانون فعالیت های ترانزیتی  تبدیل می کند.
«امام الدین وریماچ» معاون وزیر حمل و نقل افغانستان هم گفت: اولویت دولت افغانستان، بهبود ترانزیت و حمل و نقل از بندر چابهار با تمرکز بر کشورهای منطقه است.
موافقتنامه ترانزیتی حمل و نقل دریایی ایران، هند و افغانستان دو سال پیش با حضور رئیسان جمهوری ایران و افغانستان و نخست وزیر هند به امضا رسید.

کلیدواژه