عقرب 02, 1397 15:29 Asia/Kabul
  • ادعا و فرافکنی عربستان و بحرین ضد سپاه پاسداران

عربستان و بحرین روز سه‌شنبه در اقدامی هماهنگ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سرلشکر پاسدار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه را در فهرست به‌اصطلاح تروریسم‌شان قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عربستان و بحرین که خود بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی تروریست در منطقه هستند، روز سه شنبه در بیانیه‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردارسرلشکر قاسم سلیمانی را به دلیل ادعای واهی حمایت از «اقدامات تخریبی ایران» در فهرست موسوم به «تروریسم» خود قرار دادند.

این ادعاها درحالی مطرح می شود ،«جمال خاشقجی»  منتقد سعودی 10 میزان، پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه ناپدید شد. رسانه ها چند روز بعد گزارش دادند که جسد خاشقجی به صورت مثله شده و با آثار فراوان شکنجه در استانبول پیدا شده است.

نام خاشقجی در فهرست افراد بازداشتی و تحت تعقیب رژیم آل سعود قرار داشت و وی از بیم بازداشت شدن، در خارج از عربستان زندگی می کرد. 

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا نیز در مصاحبه با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در باره قتل خاشقجی گفت: ولیعهد سعودی در این مرحله، مدیریت امور را در عربستان بیش از هر زمان دیگری در اختیار دارد و اگر کسی در قتل خاشقجی دست داشته باشد، خود او خواهد بود. 

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت، قتل جمال خاشقجی را واقعه‌ای تکان‌دهنده توصیف کرد و گفت: ارتکاب چنین جنایتی نشان می دهد که یک تفکر غلط چطور می تواند انحراف ایجاد کند و این همان تفکری است که گروه های تروریستی مانند داعش را در منطقه بوجود آورده است.

 

کلیدواژه