عقرب 10, 1397 09:34 Asia/Kabul
  •  قاسمی: اروپا مراقب تخریب‌‌کنندگان روابطش با ایران باشد

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: اتحادیه‌اروپا مراقب مشی تخریبی مخالفان روابطش با جمهوری اسلامی ایران باشد. 

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران چهارشنبه‌شب در گفت‌وگو با ایرنا؛ تاکید کرد: دولت‌های اروپایی اجازه ندهند عناصر ثالث که مخالف روابط رو به گسترش ایران و اتحادیه‌اروپا هستند، سناریوهای مخرب از پیش تعیین شده خود را پیش ببرند.

قاسمی ضمن تکذیب اتهام‌ مطروحه از سوی برخی سیاست‌مداران دانمارکی افزود: جمهوری اسلامی ایران با هرگونه اقدام خشونت‌آمیز و تروریستی مخالف بوده و این اقدامات از نظر ایران محکوم، قابل سرزنش و تقبیح است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد: علاوه بر این، جمهوری اسلامی ایران تاکنون برای مبارزه با تروریسم و خشونت، هزینه‌های زیادی پرداخته و خود قربانی تروریسم است.

قاسمی خاطرنشان کرد: آنچه توسط برخی مقامات دانمارک مطرح شده کاملا بی‌اساس و نادرست است و اطلاعات موجود هم این نکته را نشان می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران اظهار کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی و کانون بدنام دیگری که امروز با اتهامات سنگین مواجه است، تلاش می‌کنند درچارچوب جنگ‌روانی ایران را هدف اتهام قرار دهند و از این طریق روابط ایران و اتحادیه‌اروپا را در آستانه مرحله دوم تحریم‌های آمریکا تخریب کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران خاطرنشان کرد: بر اساس اخباری که منتشر شده است به‌نظر می‌رسد اطلاعات غلطی توسط یک سرویس امنیتی خارج از اروپا در اختیار دانمارک قرار گرفته و متاسفانه دانمارک در اقدامی شتاب‌زده اتهام ضد ایران را مطرح کرده است.

درهمین حال؛ روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌ پست» روز چهارشنبه اذعان کرد اسرائیل در جریان پرونده‌سازی دانمارک علیه ایران نقش مستقیم داشته است.

این روزنامه صهیونیستی نوشت سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) اطلاعات مربوط به آنچه تلاش ایران برای حمله به یک فرد در دانمارک خوانده شده را در اختیار کپنهاگ قرار داده است.

دانمارک عصر سه‌شنبه در ادامه فضاسازی اخیر برخی کشورهای اروپایی‌ ضد ایران، تهران را به تلاش برای انجام یک عملیات ترور در خاک دانمارک متهم و سفیر ایران را در آن کشور احضار کرد. 

کلیدواژه