عراقچی: برخورد واشنگتن با برجام نشانه‌ای از افول آمریکا است
(last modified 1397-08-15T04:26:42+00:00 )
عقرب 15, 1397 08:56 Asia/Kabul
  • «سید عباس عراقچی»
    «سید عباس عراقچی»

معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب با تاکید بر اینکه برخورد آمریکایی ها با برجام و ایران نشانه خوبی از افول قدرت واشنگتن است تصریح کرد آمریکا در سراشیبی حرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «سید عباس عراقچی» در برنامه تیتر امشب شبکه بین المللی خبر (ایران) خاطرنشان کرد آمریکا تمام تلاش خود را بکار بست تا جامعه جهانی را برای تحریم ایران با خود همراه کند اما جز رژیم صهیونیستی و عربستان، کسی با واشنگتن همراه نشد.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران، خروج آمریکا از برجام را «غیرقانونی» و نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت برشمرد و گفت: جامعه بین الملل برخلاف «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواستار اجرای برجام و قطعنامه شورای امنیت است.

«عراقچی» همچنین به پیشرفت روند ساز و کار کانال مالی اتحادیه اروپا با ایران «اس پی وی» (SPV) اشاره کرد  و گفت: این سازوکار ویژه مالی اکنون مراحل پایانی را طی می کند.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران با بیان اینکه اروپایی ها با صراحت در بحث برجام ایستاده اند تصریح کرد ایستادگی اروپایی ها در برابر تحریم های آمریکا علیه ایران و تلاش برای دستیابی به  یک سازوکار مالی جدید، نشان می دهد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در اهداف خود شکست خورده است.

«عراقچی» به آغاز دور دوم تحریم های آمریکا علیه ایران نیز اشاره کرد و گفت: مردم ایران نه با تهدید و نه با تحریم از مواضع اصولی خود کوتاه نخواهند آمد.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران با تاکید بر اینکه تحریم نمی تواند  کشور بزرگی مانند ایران را دچار مشکل کند افزود ترامپ در آخر مجبور خواهد شد با زبان تکریم با مردم ایران صحبت کند.

«ترامپ» سه شنبه 18 ثور خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد. (دور نخست تحریم ها از 16 اسدبه اجرا گذاشته شد.  دور دوم نیز 14 عقرب رسما اجرایی شد)

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.

 

کلیدواژه