عقرب 25, 1397 15:16 Asia/Kabul
  • قاسمی: قطعنامه حقوق بشری ضد ایران با اهداف سیاسی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصویب قطعنامه حقوق بشری ضد ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد را محکوم کرد.

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد شامگاه پنجشنبه در نیویورک درباره پیش‌نویس قطعنامه کانادا در رابطه با موضوع حقوق بشر در ایران رای‌گیری کرد که 85 عضو رای مثبت، 30 عضو رای منفی و 68 عضو هم رای ممتنع دادند.
به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز جمعه با مردود خواندن تصویب قطعنامه حقوق بشری ضد ایران افزود: این قطعنامه مبتنی بر نگرشی گزینشی و غرض ورزانه و با اهداف سیاسی تهیه و تصویب شده است.
قاسمی تصریح کرد: استفاده ابزاری از حقوق بشر، قطعنامه‌های حقوق بشری و سازوکارهای بین‌المللی توسط برخی کشورهای غربی، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه که خود از بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند، با هدف پیگیری مقاصد شوم افراط گرایانه و همچنین سیاست‌های آشوب طلبانه و حمایت از تروریست‌ها انجام می شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: ادامه این روند، اعتماد جهانیان را به سازوکارهای بین‌المللی تضعیف می کند و اثربخشی و کارایی آنها را در مواقع ضروری و لازم زیر سوال می‌برد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران با بیان اینکه محل مناسب و جهانشمول ارزیابی حقوق بشر در کشورها، سازوکار بررسی دوره‌ای و جهانی حقوق بشر (یو پی آر/ Universal Periodic Review) است که بدون تبعیض همه کشورها را مورد بررسی قرار می‌دهد ، گفت: مشارکت سازنده و فعال ایران در این سازوکار، نشانگر جدیت جمهوری اسلامی در ارتقای حقوق بشر و عمل به تعهدات بین‌المللی خود از طریق همکاری‌های سازنده و سازوکارهای مبتنی بر گفت‌وگو است.

کلیدواژه