عقرب 29, 1397 16:57 Asia/Kabul
  • رونمایی از خودرو زرهی ایرانی ضد مین و ضد کمین «طوفان»

با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، خودرو زرهی ضدمین و کمین «طوفان» روز سه شنبه رونمائی شد. 

به گزارش ایرنا، این خودرو برای ماموریت های پشتیبانی رزمی و تردد درمناطق جنگی، با قابلیت سرعت بالا، حرکت در شیب های طولی و عرضی تند و عبور از موانع ساخته شده است.  

امیر سرتیپ امیرحاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  ایران، در مراسم رونمایی از خودرو زرهی ضدمین و ضدکمین «طوفان» گفت: راهبرد وزارت دفاع، روزآمدسازی تجهیزات دفاعی مورد استفاده نیروهای مسلح با استفاده از ظرفیتهای داخلی و عدم وابستگی به سایر کشورها است.
امیر حاتمی تاکید کرد، امروز قدرت «بازدارندگی» و آمادگی‌ همه‌جانبه دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به اوج خود رسیده است.

به گفته امیر حاتمی خودروی طوفان، با قابلیت مقاومت در برابر انفجار مین و تله های انفجاری، با قدرت چندین کیلوگرم TNT و سطح حفاظت در برابر گلوله های مختلفِ هسته فولادی ساخته شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران همچنین گفت: خودروی «طوفان» به گونه ای طراحی شده است که علاوه بر تحرک بالا و توانمندی عبور از موانع، قابلیت عبور از کانال آب با عمق یک و نیم متر و عبور از موانع عمودی 50 سانتی متر را دارد. 

امیر حاتمی همچنین افزود: خودرو ضد مین و ضد کمین طوفان، می تواند با 10 سرنشین و سرعت 100 کیلومتر در ساعت، درحالت پنچری چرخ ها تا شعاع 50 کیلومتر حرکت کند.

کلیدواژه