قوس 02, 1397 11:42 Asia/Kabul
  • درخواست نماینده ایران در سازمان ملل برای اقدامات ملموس جهت حفظ برجام

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین گفت: اقدامات ملموس و عملی برای تضمین منافع اقتصادی پیش‌بینی‌شده در برجام برای ایران باید فوراً اجرا شود.

به گزارش ایرنا،«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین روز پنج‌شنبه در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بررسی سیزدهمین گزارش مدیرکل آژانس درباره راستی آزمایی اجرای برجام افزود: اگر قرار است برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پابرجا بماند و به حیات خود ادامه دهد، اقدامات عملی مناسب برای تضمین برد - برد بودن این توافق باید صورت پذیرد.
غریب آبادی تصریح کرد: آمریکا بی شرمانه از اجرای تعهداتش براساس قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد خودداری و دیگر کشورها را نیز مجبور می‌کند تا از سیاست واشنگتن در قبال تحریم ایران  تبعیت کنند.
سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین‌المللی مستقر در وین افزود: تحریم‌ها و اقدامات اعمال‌شده آمریکا، به طور خاص برای "تأثیرگذاری منفی مستقیم بر روابط اقتصادی با ایران" از طریق تهدید و ارعاب کشورهای ثالث و سایر کشورها برای تبعیت از جاه طلبی های سیاسی آن است. 
غریب آبادی تاکید کرد: رفتار غیرمسئولانه آمریکا، پاسخ جمعی جامعه بین‌المللی برای حمایت از حکومت قانون و جلوگیری از تضعیف دیپلماسی و حمایت از چندجانبه گرایی را می‌طلبد. 
 آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی روز پنج شنبه برای چهاردهمین بار در گزارش خود اعلام کرد که اقدامات و فعالیت‌های هسته ای ایران کاملاً منطبق با برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام  است.

 

کلیدواژه