قوس 03, 1397 09:00 Asia/Kabul
  • ظریف: جامعه بین الملل از یکجانبه گرایی آمریکا خسته شده است

وزیر خارجه ایران جمعه شب در پایان سفر 2 روزه خود به ایتالیا در جمع خبرنگاران تاکید کرد جامعه بین الملل از سیاست های یکجانبه گرایانه آمریکا خسته شده است.

به گزارش ایرنا، «محمد جواد ظریف» با اشاره به جلسات و  دیدارهای انجام شده در این سفر خاطرنشان کرد بحث برجام و مقابله با سیاست های یکجانبه گرایانه آمریکا، در تمام جلسات مطرح بود.

ظریف با بیان اینکه جامعه بین الملل خطر سیاست های یکجانبه گرایانه آمریکا را برای آینده می بیند تصریح کرد جامعه بین الملل باید برای مقابله با این سیاست ها  هزینه های لازم را بپردازد.

وزیر خارجه ایران همچنین به مذاکرات انجام شده با اروپایی ها در خصوص همکاری های اقتصادی و استفاده از مکانیسم های ویژه اشاره کرد و گفت: ریسک پذیری کشورهای عضو اتحادیه تا حد قابل توجهی پایین بوده اما باید دید تا کجا آمادگی دارند این کار را پیش ببرند.

وزیر خارجه ایران  چهارشنبه شب برای شرکت دراجلاس سالانه گفت و گوهای مدیترانه ای، وارد رُم پایتخت ایتالیا شد.

ظریف در مدت حضورش در رم ضمن شرکت در این نشست در حاشیه آن با برخی مقامات ایتالیایی و همچنین مقامات شرکت کننده از جمله وزرای خارجه روسیه، ژاپن، ایتالیا و مالت دیدار و گفت وگو کرد.

برجام محور اصلی این دیدارها بود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، سه شنبه 8 می به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شد. بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و اتحادیه اروپا به عنوان طرف های برجام تصریح کردند از این توافق بین المللی حمایت می کنند.

کلیدواژه