قوس 03, 1397 09:25 Asia/Kabul

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: پیام اصلی سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران «پشیتبانی از مردم مظلوم فلسطین و محور مقاومت» است.

به گزارش رادیو دری، آیت الله محسن اراکی جمعه شب در بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: صدها شخصیت برجسته از جهان اسلام به نمایندگی از یک و نیم میلیارد مسلمان در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

وی گفت: شرکت کنندگان در این کنفرانس اعلام می کنند که به مقاومت در برابر صهیونیست ها و آمریکا ادامه خواهند داد.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: آمریکا باید بداند ابزار تحریم علیه ملت های مسلمان دیگر تاثیر ندارد.

آیت الله اراکی گفت: پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس این است که به مردم و ساکنان اصلی فلسطین اجازه داده شود تا خودشان نوع رژیم حاکم را انتخاب کنند و این تنها راه اجرای عدالت است.

وی افزود: یکی از مسائل اصلی سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی موضوع یمن و لزوم بسیج جهان اسلام برای حمایت از مردم مظلوم یمن است.

اجلاس مقدماتی کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران 

اجلاس «نقش احزاب و فعالان سیاسی در کاهش اختلافات مذهبی و تحقق آرمان فلسطین» روز جمعه با حضور بیش از 40 نفر از احزاب و فعالان سیاسی جهان اسلام و با صدور بیانیه ای در تهران برگزار شد.

در بیانیه پایانی این اجلاسیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی محکوم و بر حمایت از قدس و فلسطین تاکید شد.

شرکت کنندگان در این اجلاسیه همچنین برضرورت وحدت احزاب کشورهای اسلامی در راستای تحقق وحدت در جهان اسلام و تقویت مبانی فکری و سیاسی جمعیت ها برای پیروزی مقاومت تاکید کردند.

این بیانیه با تاکید بر ضرورت کاهش تنش های مذهبی و افراط گرایی مذهبی و تقویت گفتمان سیاسی در موضوع فلسطین و مقاومت، افزوده است: احساس مسئولیت جمعی سازمان های سیاسی در موضوع فلسطین و محور مقاومت در برابر روحیه استکباری آمریکا و جنگ افروزی رژیم اشغالگر قدس ضروری است.

شرکت کنندگان در این نشست همچنین بر همگرایی و تقویت وحدت فعالان سیاسی در جهان اسلام تاکید و اعلام کردند: هم افزایی اتحادیه های فعالان سیاسی جهان در مقابله با صهیونیسم و استکبار جهانی اجتناب ناپذیر است.

در این بیانیه بر موجودیت «بیت المقدس» به عنوان پایتخت دائمی و ابدی کشور فلسطین به عنوان یک راهبرد تغییرناپذیرتاکید شده و آمده است: حمایت از محور مقاومت و فلسطین برای فعالان سیاسی و احزاب یک راهبرد اصلی است.

اعضاء شرکت کننده در این اجلاسیه همچنین از مجمع جهانی تقریب مذاهب خواستند به تنظیم کیفر خواست علیه آمریکا به علت ایجاد داعش، حمایت از رژیم صهیونیستی و حمایت از رژیم آل سعود برای حمله به یمن اقدام و تاحصول محکومیت و پرداخت غرامت پیگیری کند.

در بند پایانی این بیانیه از مجمع جهانی تقریب خواسته شده است با تشکیل دبیرخانه ای مصوبات اجلاسیه تهران را پیگیری کند.

کلیدواژه