دریادار خانزادی: برای تامین امنیت دریاهای آزاد به حضور بیگانگان نیاز نیست
(last modified 1397-09-05T10:46:36+00:00 )
قوس 05, 1397 15:16 Asia/Kabul
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
    فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مناطق دریایی کشور از امنیت کامل برخوردار است گفت: برای تامین امنیت دریاهای آزاد به حضور هیچ عنصر بیگانه ای نیاز نیست.

به گزارش ایرنا؛ امیر دریادار «حسین خانزادی» امروز (دوشنبه) در سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی در تهران افزود: کارشناسان جغرافیای سیاسی جهان از جمهوری اسلامی ایران به عنوان «مرکز جهان» یاد می کنند و امروز جهان باید تمدن دریایی ایران را به عنوان بخش جدایی ناپذیر از سازه های دریایی جهان بپذیرد.

دریادار خانزادی با بیان اینکه نیروی دریایی ایران امروزه به نیروی دریایی آبهای آزاد و اقیانوسی تبدیل شده است تصریح کرد: ایران در 10 سال گذشته در منطقه اقیانوس هند با اعزام 57 ناوگروه، عملکرد خوبی را در برابر دزدان دریایی به نمایش گذاشته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران همچنین با تاکید بر اینکه تحریم‌ها بر نیروی دریایی ایران تاثیری نخواهد داشت گفت: ایران نه تنها زیر بار فشارهای سنگین اقتصادی و سیاسی متوقف نمی شود، بلکه با همکاری مردم و مسئولان، کشور به نقطه اوج و خودکفایی می رسد.

سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی امروز(دوشنبه) در تهران آغاز به کار کرد و تا روز چهارشنبه ادامه دارد.