قوس 06, 1397 15:48 Asia/Kabul
  • تجدید میثاق فرماندهان نیروی دریایی ارتش با آرمان‌های امام خمینی(ره)

فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه با حضور در حرم امام خمینی(ره)، با آرمان‌‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

28 نوامبر (هـفـتـم آذر/قوس)، سالروز حماسـه‌آفرینى پرسنل ناوچه موشک‌انداز "پیکان"، روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده است.
درچنین روزی، پرسنل ناوچه موشک‌انداز پیکان در عملیات مروارید با خلق حماسه‌ای به یادماندنی با حمله به پایانه‌هاى صدور نفت "البکر" و "الامیه" عراق، بـیـش از دو سوم ایـن پـایـانـه‎هـا را مـنـهـدم کـردند و پـرچـم ایران را بر مرتفع‎ترین دکل این پایانه‌ها به اهتزاز درآوردند.
پس از این عملیات، دشمن بعثی 28 نوامبر 1980 (7قوس 1359)با برخوردارى از پشتیبانى لجستیکى و اطلاعاتى کشورهاى منطقه و هواپیماهای جاسوسی و ماهواره‎هاى کـشـورهاى استکبارى باردیگر درصدد بازپس‎گیرى پایانه‎های خود برآمد که در مصافی نابرابر ناوچه موشک انداز "پیکان" به تنهایى توانست تعداد دیگرى از کشتی‎ها و هواپیماهاى عراقى را از صحنه عملیات خارج کند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا سال گذشته در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اهمیت نیروی دریایی تصریح کردند: نیروی دریایی در خط مقدم دفاع از ایران است و مناطق مهمی همچون مکران، دریای عمان و آبهای آزاد را فراروی خود دارد و حضور در آب‌های آزاد همچون گذشته باید ادامه یابد.

کلیدواژه