قوس 06, 1397 17:46 Asia/Kabul
  • دریادار خانزادی: ایران در حوزه دفاعی‌دریایی خودکفا است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز در حوزه دفاعی‌ دریایی و همه تجهیزات مربوط به شناورهای سطحی و غیرسطحی کشور بومی شده و خودکفا هستیم.

امیر دریادار حسین خانزادی روز سه شنبه در آیین تجدید میثاق فرماندهان نیروی دریایی با آرمان‌های امام راحل (ره)، با بیان اینکه ایران در ساخت تجهیزات و تسهیلات به‌طور کامل خودکفا شده‌ است، اظهار کرد: این نشان می‌دهد که تحریم‌ها هیچ تاثیری ندارند و ما آنها را زیرپا گذاشته‌‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ساخت ناوشکن «جماران» در سال 1388 گفت: پس از انقلاب تجهیزات دفاعی و نظامی نیروی دریایی ارتش بومی شدند و نیروی دریایی ایران از سواحل به آب‌های آزاد رفت.

 دریادار خانزادی با بیان اینکه ساخت شناورها و تسهیلات جنگی حد و مرز نمی‌شناسد، افزود: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ایران با قدرت و همت پروژه ساخت این جنگ‌افزارها را دنبال خواهد کرد.

28 نوامبر (هـفـتـم آذر/قوس)، سالروز حماسـه‌آفرینى پرسنل ناوچه موشک‌انداز «پیکان»، روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده است.

در چنین روزی، پرسنل ناوچه موشک‌انداز پیکان در عملیات مروارید با خلق حماسه‌ای به یادماندنی با حمله به پایانه‌هاى صدور نفت «البکر» و «الامیه» عراق، بـیـش از دو سوم ایـن پـایـانـه‎هـا را مـنـهـدم کـردند و پـرچـم ایران را بر مرتفع‎ترین دکل این پایانه‌ها به اهتزاز درآوردند.