صالحی: ایران آمادگی برگشت‌پذیری هسته ای به دوران پیش از برجام را دارد
(last modified Wed, 28 Nov 2018 11:09:56 GMT )
قوس 07, 1397 15:39 Asia/Kabul
  • علی‌اکبر صالحی
    علی‌اکبر صالحی

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از آمادگی جمهوری اسلامی برای برگشت‌پذیری هسته ای به دوران پیش از برجام در صورت تامین نشدن منافع ایران خبر داد.

«علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "یورونیوز" که روز چهارشنبه منتشر شد،افزود: با تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی، تمام اقدام‌های هسته ای ایران در چارچوب برجام است اما اگر این توافق پایان یابد، ایران به شرایط پیش از برجام و حتی شرایط خیلی بالاتر باز می گردد.
صالحی با اشاره به تحریم های آمریکا ضد ایران تصریح کرد: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ، تحریم‌ و محدودیت‌های بسیاری را متحمل شده اما از همه سختی ها با موفقیت عبور کرده و به یک قدرت نوظهور منطقه ای تبدیل شده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره روابط جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا نیز گفت: تهران و بروکسل سعی می‌کنند تا برجام به عنوان یک حلقه وصل بین دو طرف حفظ شود زیرا این اقدام می‌تواند زمینه‌ساز گسترش تعاملات دو طرف در ابعاد دیگر مانند اقتصادی، فرهنگی و علمی شود.
صالحی با بیان اینکه ایران کلید طلایی منطقه خاورمیانه است،تاکید کرد: ایران با توجه به قدرت منطقه ای، می‌تواند مکمل خوبی برای اروپا باشد.

 

کلیدواژه