قوس 07, 1397 17:03 Asia/Kabul
  • وزیر امور خارجه ایران
    وزیر امور خارجه ایران

وزیر امور خارجه ایران گفت: راه‌حل نظامی در افغانستان راه به جایی نبرده و زمان برای آشتی ملی و راه‌حل سیاسی فراگیر با حضور و رهبری دولت و مردم این کشور فرا رسیده است.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در کنفرانس بین المللی افغانستان در ژنو، با اعلام آمادگی تهران برای کمک به مردم و دولت افغانستان برای تحقق صلح افزود: همه باید از طریق کشاندن طالبان بر سر میز مذاکره، با دولت افغانستان برای گفت وگوهای جامع و فراگیر تلاش کنند.
ظریف تصریح کرد: دستاوردهای مردم افغانستان طی دو دهه گذشته، به ویژه تدوین قانون اساسی و حرکت در مسیر دمکراتیک، پایه‌های صلح و ثبات را در این کشور فراهم کرده است.
وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه حضور نیروهای خارجی هرگز در منطقه غرب آسیا ثبات ایجاد نکرده و زمینه را نیز برای جذب افراط‌گرایان فراهم کرده است، افزود: از چالش‌های تازه، حضور داعش در افغانستان است که منجر به خونریزی بیشتر شد.
ظریف تاکید کرد: تروریسم و قاچاق مواد مخدر همواره در افغانستان همدیگر را تقویت کرده‌اند، لذا برای مقابله با تهدید مواد مخدر، به استراتژی جامعی که شامل توسعه اقتصادی در این کشور باشد، نیاز است.
کنفرانس بین‌المللی افغانستان روز سه‌شنبه با حضور مقامات عالی‌رتبه بیش از 60 کشور به میزبانی سازمان ملل متحد در ژنو آغاز به کار کرد و امروز(چهارشنبه) پایان می یابد.

 

کلیدواژه