عراقچی: صبر ایران بی پایان نیست
(last modified 1397-09-09T06:57:04+00:00 )
قوس 09, 1397 11:27 Asia/Kabul
  • عراقچی: صبر ایران بی پایان نیست

معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه به تلاش اروپا برای ایجاد سازوکار مالی با ایران اشاره کرد و گفت: تهران به اروپا برای ایجاد این سازوکار فرصت می دهد اما صبر جمهوری اسلامی ایران بی پایان نیست.

«سید عباس عراقچی» در گفت و گو با ایرنا در الجزیره با بیان اینکه اروپایی ها تاکنون نتوانسته اند راه حل های عملیاتی برای تبادل مالی با ایران ارائه کنند تصریح کرد منافع ایران از برجام باید حفظ شود.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران، منافع ایران از برجام را تنها اقتصادی ندانست و افزود ایران مجموعه منافعی از برجام از جمله سیاسی دارد که تا زمانی که تامین شوند در برجام باقی خواهد ماند.

عراقچی درخصوص تاثیر تحریم های آمریکا بر ایران نیز گفت: نزدیک 40 سال است که ایران با این تحریم ها روبرواست و اکنون بسیار خوب می داند چگونه راه خود را پیدا کند.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران تاکید کرد ایران طی 40 سال گذشته با وجود تحریم های آمریکا، قویتر شده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، سه شنبه 8 می به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام، کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.

در همین راستا؛ ایران و اروپا در هفته های اخیر گفت و گوهایی را به منظور حفظ برجام پس از خروج آمریکا از این توافق بین المللی آغاز کرده اند؛ اروپا در جریان این مذاکرات متعهد شد بسته ای حمایتی در چارچوب برجام و برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران به تهران ارائه کند.

تهران تاکید کرده است انتظار دارد بسته ارائه شده از سوی کشورهای اروپایی حقوق ملت ایران از برجام را تضمین کند.

کلیدواژه