تاکید بر آمادگی ایران برای توسعه مناسبات همه جانبه با روسیه
(last modified 1397-09-17T13:47:21+00:00 )
قوس 17, 1397 18:17 Asia/Kabul
  • تاکید بر آمادگی ایران برای توسعه مناسبات همه جانبه با روسیه

رئیس‌ جمهوری ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا از همه ظرفیت‌های موجود برای توسعه مناسبات همه جانبه با روسیه استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،حسن روحانی رئیس‌ جمهوری ایران روز شنبه  در حاشیه دومین کنفرانس روسای مجالس ایران، افغانستان، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه؛ و در دیدار  ویاچسلاو والودین  رئیس مجلس دومای روسیه افزود: روابط و همکاری‌های ایران و روسیه  در سال‌های گذشته بسیار دوستانه بوده و طی سال‌های اخیر شاهد ارتقاء سطح همه جانبه مناسبات دو کشور بوده‌ایم.
رئیس جمهوری ایران افزود: همکاری در زمینه انرژی، سرمایه گذاری مشترک، کشاورزی و حمل و نقل، از جمله احداث خط آهن اینچه برون – گرمسار، از نمونه‌های موفق همکاری دوجانبه ایران و روسیه است.
روحانی با اشاره به ضرورت تلاش برای تسریع در اجرای توافقات موجود میان دو کشور، اظهار امیدواری کرد پارلمان‌های ایران و روسیه، با حمایت از دولت‌ها گامی مثبت در مسیر تسریع در اجرای توافقات و توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور بردارند.
ویاچسلاو والودین رئیس مجلس دومای روسیه نیز در این دیدار توسعه روابط دوستانه ایران و روسیه را حائز اهمیت دانست و افزود: در سال‌های اخیر مناسبات تهران – مسکو براساس اهتمام و دوستی روسای جمهور دو کشور به سرعت پیشرفت کرده و در حال توسعه است.
رئیس مجلس دومای روسیه با اشاره به ضرورت توسعه همکاری‌ پارلمان‌های دو کشوراظهار داشت: امروز درک متقابلی از ضرورت گسترش همکاری‌ها میان دو دولت وجود دارد و مطمئناً پارلمان‌های دو کشور نیز از این روند حمایت خواهند کرد.
والودین تلاش برای حل و فصل مشکلات در مسیر توسعه روابط بانکی ایران و روسیه را در گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور مهم دانست.

 

کلیدواژه