قاسمی: اظهارات مقام های آمریکایی درباره توافق جدید، بی ارزش است
(last modified 1397-09-22T06:45:44+00:00 )
قوس 22, 1397 11:15 Asia/Kabul
  • قاسمی: اظهارات مقام های آمریکایی درباره توافق جدید، بی ارزش است

سخنگوی وزارت خارجه ایران چهارشنبه شب تصریح کرد، اظهارات مقام های آمریکایی درباره مذاکره و توافق جدید، بی ارزش است.

به گزارش ایرنا، «بهرام قاسمی» در واکنش به اظهارات اخیر «کریستوفر فورد» Christopher Ford دستیار وزیر خارجه آمریکا  در امور منع اشاعه و امنیت بین‌الملل که خواستار اعمال فشار به ایران برای رسیدن به یک توافق جدید شده بود، خاطرنشان کرد؛ این مقام آمریکایی نیز مانند برخی همکاران خود متاسفانه براساس آرزوهای خام، اظهارنظر کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه آمریکا بزرگترین ناقض تعهدات بین المللی است، گفت: نقض و سرپیچی از قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل توسط آمریکا نمونه بارز رفتارهای یک دولت ناآرام و سرکش و لجوج است.

قاسمی تاکید کرد، جامعه بین الملل براساس قطعنامه 2231 شورای امنیت برجام را توافقی می داند که باید مفاد آن از سوی همه کشورها و طرف های ذیربط رعایت شود به ویژه همه طرف های اصلی آن، یعنی کشورهای پنج بعلاوه یک باید متعهد و پایبند به تعهدات خود باشند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود: آمریکای قانون گریز و قانون شکن اما بدون هیچ دلیل و مستندی و با وجود اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است، اقدام به خروج یک جانبه و غیرقانونی از این توافق کرد و به رویکرد علنی در عدم اجرای تعهدات بین المللی خود ادامه داد.

قاسمی با تاکید بر اینکه برجام به حفظ صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی کمک قابل توجهی کرده است، خاطرنشان کرد؛ نقض این توافق و قطعنامه شورای امنیت اقدامی بی ثبات کننده و در جهت تخریب و تهدید صلح و امنیت بین المللی و منطقه ای است.