جدی 01, 1397 08:55 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر گسترش روابط با چین

سفیر جدید ایران در پکن روز جمعه در دیدار با تجار ایرانی مقیم چین بر اهمیت گسترش روابط دو کشور تاکید و تصریح کرد ارتقای روابط تجاری پکن - تهران از اولویت های برنامه کاری وی است.

به گزارش ایرنا «محمد کشاورز زاده» چین را کشوری مهم برشمرد و تصریح کرد ایران و چین  به دنبال گسترش روابط با یکدیگر هستند.

«کشاورز زاده» تسهیل امور تجار و بازرگانان ایرانی و حل برخی موانع روابط بانکی با چین را از دیگر برنامه های خود عنوان کرد.

اعضای هیات رئیسه مجمع نمایندگان اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین نیز در این دیدار ضمن معرفی حوزه فعالیتشان به طرح نظراتی پیرامون روابط دو کشور پرداختند.

در این دیدار رئیس اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین نیز ضمن خیرمقدم به سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در چین، توضیحاتی در خصوص وضعیت کنونی این اتاق، تعداد اعضا، نشست ها و دستور کار آن ارائه کرد.

تجار و بازرگانان ایرانی مقیم چین نیز در این نشست در سخنان کوتاهی به ارائه نظرات، طرح مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.

رشد شتابان همکاری‌های تجاری ایران و چین سبب شده است میزان مبادلات دو کشور از 400 میلیون دلار در سال 1994 به حدود 40 میلیارد دلار در حال حاضر برسد که با توجه به میانگین رشد حدود 20 درصدی مناسبات می توان پیش بینی کرد حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال های آتی ارقام بالاتری را تجربه خواهد کرد.

«کشاورز زاده» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در  چین، صبح روز شنبه به منظور آغاز فعالیت خود در این کشور، وارد پکن شد. «کشاورز زاده» روز سه شنبه استوارنامه خود را به «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین تسلیم کرد.

کلیدواژه