حمایت از فلسطین؛ سیاست‌ مبنایی جمهوری اسلامی ایران
(last modified 1397-10-02T11:34:05+00:00 )
جدی 02, 1397 16:04 Asia/Kabul
  • حمایت از فلسطین؛ سیاست‌ مبنایی جمهوری اسلامی ایران

وزیر امورخارجه ایران گفت: حمایت از فلسطین از سیاست‌های مبنایی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز یکشنبه در دیدار رئیس کمیسیون سیاسی و امورخارجه پارلمان فلسطین و هیات همراه در تهران با بیان اینکه جهان‌ اسلام باید علی‌رغم برخی اختلافات، حول محور حمایت از فلسطین گرد هم آیند تا جلوی سوء استفاده ها گرفته شود، افزود: متاسفانه امروز برخورد با مقاومت از درون جهان اسلام صورت می گیرد.
وزیر امورخارجه ایران ابراز امیدواری کرد: برخی دولت های اسلامی که به حمایت صهیونیست ها و آمریکا دل بسته اند به جهان اسلام بازگردند و بدانند صهیونیست ها دوست و شریک مطمئنی برای هیچکس نیستند.‌
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین با ابراز تاسف از اعلام انحلال مجلس فلسطین، آنرا خلاف اصول دموکراتیک و موجب سوء استفاده صهیونیست ها دانست و بر ضرورت وحدت ملت فلسطین حول محور مقاومت تاکید کرد.
محمود الزهار نیز با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران از فلسطین "حمایت حقیقی" به عمل می آورد، ابراز امیدواری کرد، پروژه صهیونیسیم با مقاومت مردم فلسطین و حمایت جهان اسلام هرچه زودتر پایان یابد.
رئیس فراکسیون مقاومت در مجلس فلسطین همچنین با اشاره به اعلام انحلال مجلس فلسطین توسط «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: مجلس فلسطین بطور قانونی انتخاب شده و باید دوره خود را تمام کند.
هیاتی از اعضای مجلس قانونگذاری فلسطین به ریاست «محمود الزهار» عضو دفتر سیاسی و رئیس پارلمانی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای دیدار و گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است.

کلیدواژه