تاکید روحانی بر تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات تهران- باکو
(last modified 1397-10-04T11:19:04+00:00 )
جدی 04, 1397 15:49 Asia/Kabul
  • تاکید روحانی بر تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات تهران- باکو

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران بر تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات تهران- باکو و تسریع در اجرای توافق های دو جانبه تاکید کرد.

«حسن روحانی» رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در دیدار «اکتای اسداف» Ogtay Asadov رئیس مجلس جمهوری آذربایجان در تهران، گسترش روابط دو کشور را حائز اهمیت دانست و گفت: ثمره تلاش‌ها و ارتباط نزدیک مسئولان ایران و جمهوری آذربایجان، توسعه روزافزون همکاری‌های دو کشور بوده است.
روحانی با اشاره به ضرورت گسترش روابط و همکاری‌ ایران و جمهوری آذربایجان در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، داروسازی، علمی و فناوری افزود: تهران و باکو در زمینه استفاده از منابع انرژی‌ دریای خزر، تصمیم مهمی مبنی بر فعالیت مشترک در این حوزه اتخاذ کردند که باید با تلاش مسئولان این توافق ها به سرعت اجرایی شود.
رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه مسایل و اختلاف های منطقه‌ای باید از طریق راه‌حل‌های سیاسی و گفت وگو برطرف شود، آمادگی تهران را برای هرگونه کمک در حل مناقشات منطقه ای اعلام کرد.
«اوکتای اسداف» رئیس مجلس جمهوری آذربایجان نیز با اشاره به ضرورت تلاش در راستای توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری‌ تهران - باکو بویژه در زمینه تجاری و اقتصادی گفت: رویکرد ایران در قبال مسایل و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و دفاع از حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای همسایه، مورد احترام است.
«اکتای اسداف» که در صدر هیئتی پارلمانی وارد تهران شده است، پیش از این دیدار با «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نیز دیدار و گفت وگو کرد.

کلیدواژه