میزان 03, 1395 15:17 Asia/Kabul
  • سرمایه گذاری 58 میلیون دلاری هند در بندر چابهار

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری چابهار گفت: شرکت های هندی 58 میلیون دلار در بندر چابهار (جنوب شرق ایران) سرمایه گذاری می کنند.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری صدا و سیما؛ "عبدالرحیم کُردی" مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری چابهار افزود: در چارچوب توافقنامه سه جانبه میان ایران، هند و افغانستان، شرکت های هندی متعهد شده اند 85 میلیون دلار در این بندر سرمایه گذاری کنند.

کُردی شیوه سرمایه گذاری در چابهار را متداول در جهان دانست و تصریح کرد: هندی ها برای نصب تجهیزات و سرمایه گذاری در بندر چابهار، در پی توافق با یک شرکت ایرانی هستند.

به گفته مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری چابهار، هند برای بازگشت سرمایه گذاری می تواند از این پس حجم عمده ای از کالا های خود را از این بندر به کشور های افغانستان و آسیای مرکزی صادر کند.

کردی همچنین از راه اندازی خط مسافربری دریایی چابهار- مسقط تا کمتر از یک ماه آینده خبر داد و گفت: علاوه بر مسقط، راه اندازی دیگر خط های مسافربری دریایی که توجیه اقتصادی دارند، در دستور کار قرار دارد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری چابهار تصریح کرد: برای تسهیل رفت و آمد زائران پاکستانی به مشهد مقدس (شمال شرق ایران) و زیارت حرم حضرت رضا(ع) امام هشتم شیعیان، هم راه اندازی خط دریایی چابهار- کراچی در حال برنامه ریزی است.

کلیدواژه