ایران به هیچ وجه در مسائل داخلی افغانستان دخالت نمی‌کند
(last modified 1397-10-14T07:00:53+00:00 )
جدی 14, 1397 11:30 Asia/Kabul
  • ایران به هیچ وجه در مسائل داخلی افغانستان دخالت نمی‌کند

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت:ایران به هیچ‌وجه در مسائل داخلی افغانستان دخالت نمی‌کند.

«محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اشاره به مذاکرات ایران و طالبان افزود: کشورهای همسایه ایران از جمله افغانستان با مشکلات عدیده از جمله جنگ داخلی مواجه هستند، و ادامه ناامنی در افغانستان می تواند به ایران هم سرایت کند.
واعظی با اشاره به این‌که "مذاکره با طالبان با هماهنگی دولت افغانستان انجام می‌شود"، تصریح کرد: صلح و ثبات در منطقه برای ایران اهمیت زیادی دارد ضمن اینکه دولت افغانستان از مذاکرات ایران و طالبان ابراز نا رضایتی نکرده است.
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: هدف تهران از مذاکره، تامین صلح و امنیت در منطقه و ایجاد زمینه برای آغاز مذاکرات افغانستانی- افغانستانی است.
«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران دوشنبه 10 جدی در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: بعد از سفر اخیر «علی شمخانی» دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران به کابل و دیدار با مقامهای عالی رتبه افغانستان، هیاتی از طالبان در تهران با هیات ایرانی به ریاست «سید عباس عراقچی»  معاون سیاسی وزارت امورخارجه ایران مذاکره کرد.
دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران در سفر یک روزه به کابل نخستین بار از مذاکرات ایران با گروه طالبان برای برقراری صلح در این کشور خبر داد.

کلیدواژه