ظریف به تهران بازگشت
(last modified Thu, 10 Jan 2019 06:27:57 GMT )
جدی 20, 1397 10:57 Asia/Kabul
  • ظریف به تهران بازگشت

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی - اقتصادی به هند سفر کرده بود، بامداد پنجشنبه به تهران بازگشت.

"محمد جواد ظریف" دوشنبه شب  برای شرکت در نشست بین‌المللی سالانه گفت و گوی "رایسینا" Raisina  وارد دهلی‌نو (پایتخت هند) شد. 

"ظریف" در دهلی نو علاوه بر شرکت و  سخنرانی در این نشست بین‌المللی، با "نیتین گادکاری" Nitin Gadkari وزیر حمل و نقل و "سوشما سواراج" وزیر خارجه هند و نیز  "جوزف بورل" Josep Borrell وزیرخارجه اسپانیا دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر خارجه ایران همچنین در جمع نخبگان هندی حضور یافت و در نشست اقتصادی نیز که با حضور فعالان اقتصادی و کارآفرینان ایرانی و هندی برگزار شد، سخنرانی کرد.

همکاری در حوزه انرژی، ترانزیت، طرح توسعه بندر چابهار (جنوب شرق ایران) و مسائل پولی و بانکی در کانون رایزنی‌های رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با مقامات هندی در دهلی نو بود.

ظریف چهارشنبه شب در پایان سفرش به هند، دیدار با سران و مقام های اقتصادی این کشور را سازنده توصیف کرد.

"محمد جواد ظریف" در توییتر با بیان اینکه پس از سه روز دیدار سازنده با بسیاری از سران بازرگانی هند، دهلی نو را ترک می کند، نوشت؛ دیدارهای خوبی با "سوشما سواراج" Sushma Swaraj وزیر خارجه و دیگر مقامات سیاسی این کشور داشته است.

"ظریف" افزود: مناسبات ایران و هند به نفع مردم دو کشور رو به گسترش است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین خاطرنشان کرد، دیدگاه هایش درباره نظم جهانی "پساغربی" را در نشست بین المللی "رایسینا" مطرح کرده است.

کلیدواژه