جدی 22, 1397 10:52 Asia/Kabul
  • اجرای عملیات مشترک پهپاد و جنگنده برای نخستین بار در ایران

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اجرای نخستین عملیات مشترک هواپیماهای جنگنده و بمب‌افکن به همراه پهپادها در ایران خبر داد.

امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران روز جمعه در گفت وگو با ایرنا گفت: در رزمایش «اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت 97» که از نظر فرماندهی و کنترل منحصر به فرد است، همزمان پهپاد رزمی و هواپیمای با سرنشین‌ رزمی به منظور انهدام هدف مورد نظر به پرواز درآمدند و عملیات مشترکی را اجرا کردند.

سرتیپ نصیرزاده افزود: در کنار این دو پرنده رزمی، یک‌ پهپاد شناسایی نیز به پرواز در آمد تا صحنه نبرد را رصد و به مرکز فرماندهی و کنترل گزارش دهد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از انواع پهپادهای شناسایی، رزمی و جنگ الکترونیک یکی از قدرتمندترین یگان‌های پهپادی منطقه را در اختیار دارد.

هشتمین رزمایش «اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت 97» که در روزهای 5 شنبه و جمعه گذشته برگزار شد، با دستیابی به همه اهداف از پیش تعیین شده، روز جمعه در اصفهان پایان یافت.

در این رزمایش انواع موشک‌های لیزری، راداری و انواع راکت‌ها و بمب‌های هوشمند و سامانه‌های ارتباطی و جنگالی تولید شده توسط متخصصان صنعت دفاعی ایرانی مورد استفاده و تست عملیاتی قرار گرفت.

کلیدواژه