ایران به نقش سازنده خود در پیشبرد تحولات منطقه ادامه خواهد داد
(last modified 1397-11-09T04:56:20+00:00 )
دلو 09, 1397 09:26 Asia/Kabul
  •  ایران به نقش سازنده خود در پیشبرد تحولات منطقه ادامه خواهد داد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با اشاره به مواضع تهران در قبال تحولات سوریه، یمن و افغانستان گفت: ایران به ایفای نقش سازنده خود برای پیشبرد تحولات سوریه، یمن و افغانستان ادامه خواهد داد.

«سیدعباس عراقچی» روز دوشنبه در دیدار «یوهانس پترلیک» Johannes Peterlik معاون وزیر امور خارجه اتریش در وین اظهار کرد: سیاست منطقه ای ایران همواره مبتنی بر تعامل در راستای استقرار ثبات، امنیت، توسعه و فرآیندهای سیاسی است و تهران همواره بر گفت وگو و مذاکره به جای درگیری و منازعه تاکید می کند.

عراقچی همچنین با قدردانی از مواضع مثبت و سازنده اتریش برای توسعه همکاری و تعاملات با ایران و در حمایت از برجام، لزوم حمایت های بیشتر و عملی کشورهای اروپایی از این توافق را ضروری دانست.

«یوهانس پترلیک» معاون وزیر امور خارجه اتریش نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سیاست ایران در باقی ماندن در برجام، آمادگی شرکت های اتریشی را برای مراودات تجاری با ایران اعلام کرد.

پترلیک همچنین با اشاره به اهمیت ایران در سیاست خارجی اتریش و همچنین جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه غرب آسیا، بر اراده سیاسی وین برای تداوم و افزایش رایزنی، همکاری و تعاملات با تهران در حوزه های مختلف از جمله دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

عراقچی روز دوشنبه برای شرکت در دور چهارم رایزنی های سیاسی ایران و اتریش راهی وین پایتخت این کشور شد.

عراقچی قرار است بعد از وین، به اسلواکی و بلغارستان برود.

کلیدواژه