دلو 12, 1397 12:03 Asia/Kabul

مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از امروز(جمعه)، همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کشور، در سراسر ایران اسلامی آغاز شد.

در حرم مطهر امام خمینی(ره) مراسم چهلمین سالگرد ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی به ایران، با حضور اقشار مختلف مردم، شخصیتهای لشکری و کشوری و جمعی از نمایندگان پیروان ادیان الهی برگزار می شود.

آیت الله «احمد جنتی» رئیس مجلس خبرگان رهبری سخنران ویژه این مراسم خواهد بود.

همچنین با حضور مردم انقلابی، مکان جلوس حضرت امام خمینی(ره) در بهشت زهرا(س) گلباران می شود و شرکت کنندگان ضمن تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام می کنند.

اقامه نماز شکر در مساجد ایران اسلامی، به صدا درآمدن ناقوس کلیساها، رژه موتورسواران و گلباران مسیر حرکت امام خمینی(ره) از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا(س) از دیگر برنامه‌های امروز خواهد بود.

40 سال پیش در چنین روزی، دوازدهم بهمن سال 1357 هجری شمسی (اول فوریه 1979) حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، پس از پانزده سال دوری و تبعید از وطن، درمیان استقبال پرشور مردم، قدم به خاک ایران اسلامی گذاشتند.

پس از گذشت ده روز از ورود امام خمینی(ره) به ایران، در روز 22 بهمن سال 1357 (11 فوریه سال 1979) انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به پیروزی رسید؛ به همین دلیل، از روز دوازدهم بهمن، یعنی روز ورود امام خمینی (ره) به ایران تا بیست و دوم بهمن که روز پیروزی انقلاب اسلامی است، "دهه فجر" نامگذاری شده است و هر سال، جشن ها و مراسم ویژه پیروزی انقلاب اسلامی در این ایام برگزار می شود.

 

کلیدواژه