دلو 17, 1397 08:35 Asia/Kabul
  • توانایی ایران در طراحی همه زمینه‌های هسته‌ای

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز سه شنبه در گفت‌وگو با ویژه برنامه المیادین درباره چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌های هسته‌ای قادر به "طراحی" است.

به گزارش رادیو تدری،"علی اکبر صالحی" ضمن اعلام اینکه ایران در همه حوزه‌های هسته‌ای قادر به طراحی است و نه فقط مهندسی معکوس، تصریح کرد ایران می‌تواند یک طرف گفت‌وگو با دیگر دانشمندان کشورهای منطقه مانند عربستان سعودی، امارات، کویت و عراق باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر اینکه تهران توانایی ساخت انواع راکتورهای تحقیقاتی  را دارد خاطرنشان کرد جمهوری اسلامی ایران در صورت درخواست می تواند به هر کشور اسلامی که تمایل به ساخت راکتورهای تحقیقاتی دارد کمک کند.

"صالحی" افزود ایران در زمینه هسته ای تجارب زیادی دارد که می تواند در اختیار کشورهای اسلامی قرار دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به سنگ اندازی و اتهام‌زنی  دشمنان علیه برنامه صلح آمیز هسته ایران نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان هیچگاه نمی خواهند کشورهای اسلامی از جمله ایران پیشرفت کنند.

"صالحی" افزود غربی ها از 40 سال پیش تاکنون تمام تلاش خود را کرده اند تا مانع پیشرفت ایران شوند اما هرگز موفق نشده اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به پایبندی ایران به برجام هم اشاره کرد و گفت: اروپایی ها  نیز باید همانند ایران به تمامی تعداتشان در قبال برجام عمل کنند.

صالحی تصریح کرد اگر اروپایی ها بخواهند در همکاری خود تعلل کنند جمهوری اسلامی ایران در جایگاه انتخاب گزینه‌های متعدد قرار دارد.

کلیدواژه