دلو 17, 1397 15:36 Asia/Kabul
  •  تروریسم در منطقه آسیا نتیجه سیاست های نادرست آمریکا و متحدانش است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: تروریسم در منطقه غرب آسیا نتیجه سیاست های نادرست آمریکا و برخی از متحدان این کشور است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا بامداد چهارشنبه در کنگره این کشور، با تکرار ادعاهای همیشگی علیه ایران گفت: سخت‌ ترین تحریم‌ها را علیه مردم ایران اعمال کرده است.

به گزارش ایرنا؛ «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه افزود: آمریکا با  ایجاد القاعده و داعش و دیگر گروه های افراطی، بحران، تنش و بی ثباتی فرساینده ای را بر منطقه غرب آسیا تحمیل کرد.

قاسمی تصریح کرد: ترامپ در حالی به دروغ ایران را متهم به حمایت از تروریسم می کند که ایران بعنوان بزرگترین قربانی تروریسم در چند دهه گذشته، با این پدیده شوم مبارزه کرده و در شکست داعش در عراق و سوریه نقش غیرقابل انکاری داشته است.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با اشاره به اینکه اقلیت های دینی از جمله یهودیان در ایران در آزادی کامل زندگی می کنند و دارای نماینده ای مستقل در مجلس شورای اسلامی هستند، اظهار کرد: برخی کشورهای غربی با وجود گذشت چندین دهه از جنگ جهانی دوم همچنان خود را بدهکار صهیونیست ها می دانند در حالی که ایران مهد بردباری و همزیستی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب است.

قاسمی خاطرنشان کرد: اتهامات واهی و بی منطق رئیس جمهوری آمریکا علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران نمی تواند چهره آمریکا و نظام های دیکتاتوری مروج خشونت و افراطی مورد حمایت حاکمان آمریکا را در قتل و کشتار مردم مظلوم منطقه تطهیر کند.

 

کلیدواژه