دلو 18, 1397 09:34 Asia/Kabul
  • محاسبه نادرست، علت شکست های آمریکا علیه ملت ایران است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، محاسبه نادرست را علت شکست های مستمر آمریکایی ها علیه ملت ایران در قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

«حسن روحانی» روز چهارشنبه در دیدار سفرا و روسای نمایندگی ها و سازمان های خارجی مقیم تهران به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی ها با کودتا، جنگ تحمیلی، کمک به ارتجاع منطقه و ارسال سلاح و تسلیحات به کشورهای مختلف تصور می کردند که می توانند بر ملت ایران پیروز شوند اما در همه این مقاطع محاسباتشان درباره ملت ایران اشتباه بود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در برابر انواع توطئه‌های آمریکا و صهیونیست‌ها پیروز میدان بوده‌ است، افزود: آمریکا با همه توان به دنبال فشار و یاس آفرینی علیه ملت ایران بود، اما مردم ایران متحدتر از همیشه دشمنان را ناکام گذاشتند.

روحانی شعار جمهوری اسلامی ایران را غرب آسیا عاری از سلاح هسته ای و کشتار جمعی و جهان عاری از خشونت و افراطی گری عنوان کرد و گفت: اگر آمریکا از مسیر غلط خود باز گردد و از مداخلات گذشته عذرخواهی کند، ایران حاضر است توبه آمریکا را بپذیرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران به هر کشوری از جمله عراق، سوریه، لبنان، یمن، افغانستان و قطر که درخواست کمک کرد، یاری رساند، خاطر نشان کرد: ایران به خوبی در سال‌های گذشته ثابت کرد زمانیکه عهدی می بندد، پای امضای خود می‌ماند.

روحانی همچنین با اشاره به مساله فلسطین اظهار کرد: تا مردم فلسطین به سرزمین خود بازنگردند، امنیت برای این منطقه تاریخی و سرزمین فلسطین تضمین نخواهد شد.

«صلاح الزواوی» سفیر فلسطین در ایران نیز به نمایندگی از دیگر سفرا در سخنانی فرارسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران را تبریک گفت.

کلیدواژه