قاسمی: عربستان باید پاسخگوی حمایت خود از تروریسم باشد
(last modified Mon, 26 Sep 2016 10:37:56 GMT )
میزان 05, 1395 15:07 Asia/Kabul
  • قاسمی: عربستان باید پاسخگوی حمایت خود از تروریسم باشد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: عربستان باید پاسخگوی حمایت خود از تروریسم باشد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی با بیان اینکه عربستان به آب و آتش می زند تا رابطه خود را با آمریکا حفظ کند،افزود: با توجه به آشنایی محافل جهانی با شرایط عربستان، اقدامات این کشور راه به جایی نمی برد و ریاض باید پاسخگوی حمایت خود از تروریسم بین الملل باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره وتوی مصوبه کنگره آمریکا در خصوص پرداخت غرامت به بازماندگان حادثه یازده سپتامبر هم گفت: این اقدام آمریکا غیر منتظره نیست، سوابق آمریکا در منطقه و جهان و عملکرد آن از یک سری استانداردهای دوگانه پیروی می کند.

قاسمی با بیان اینکه آمریکا بر اساس منافع آنی و زودگذر و میان مدت، مواضع خود را تغییر می دهد،افزود: علیرغم گزارش 28 صفحه ای کنگره آمریکا و اینکه امروز بدیهی است عربستان تا چه حد در حادثه یازده سپتامبر نقش داشته و در حملات منطقه و جهان هم دخیل بوده است، با این حال به دلیل برخی ملاحظات این اتفاق افتاد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره مصوبه ای در خصوص دارایی جمهوری اسلامی ایران در آمریکا نیز گفت: آمریکا برای انتخابات آماده می شود و مباحث زیادی ممکن است در کنگره و سنا این کشور مطرح باشد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: دارایی جمهوری اسلامی ایران از موضوعاتی است که توسط عناصری در کنگره مطرح می شود که راه به جایی نمی برد، و در چند ماه آینده زمانی که نتایج انتخابات این کشور روشن شود، این مسائل از وضعیت فعلی خارج شده و شکل دیگری خواهد داشت.

کلیدواژه