دلو 25, 1397 13:21 Asia/Kabul
  •  ریشه اصلی تروریسم در منطقه خاورمیانه آمریکا و صهیونیسم است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: ریشه اصلی تروریسم در منطقه خاورمیانه، آمریکا و صهیونیسم است و متاسفانه برخی از کشورهای نفت‌خیز منطقه نیز حامیان مالی تروریست ها هستند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه پیش از ترک تهران به مقصد سوچی روسیه با تسلیت شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی به خانواده های معظم این شهیدان، نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و فرماندهی کل قوای ایران افزود: این گونه جنایات‌ و بزدلی‌ها در اراده مستحکم‌ ملت بزرگ ایران هیچ تأثیری نخواهد گذاشت و به راهی که انتخاب کرده اند، قدرتمندانه ادامه می دهند.
روحانی با بیان اینکه ملت ایران به هیچ وجه سر تسلیم در برابر قدرت‌های بزرگ فرود نخواهد آورد، خطاب به برخی کشورهای همسایه که گروه‌های تروریستی از خاک آن‌ها برای اجرای حملات تروریستی استفاده می‌کنند، افزود: به همسایگان توصیه می‌شود که به وظایف قانونی خود در قبال حسن همجواری متعهد باشند و به گروه‌های تروریستی اجازه سوء استفاده از خاک و سرزمین خود را برضد دیگر همسایگان ندهند.
رئیس جمهوری ایران درخصوص نشست سوچی درباره سوریه نیز گفت: حفظ تمامیت ارضی این کشور برای ایران حائز اهمیت است و تمام خاک سوریه باید در اختیار دولت دمشق قرار گیرد.
«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه برای شرکت در نشست رئیسان جمهوری ایران، ترکیه و روسیه، صبح امروز پنجشنبه، تهران را به مقصد سوچی ترک کرد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران قرار است در حاشیه نشست سوچی، جداگانه با رئیسان جمهوری  روسیه  و ترکیه ای دیدار و رایزنی کند.

کلیدواژه