دلو 25, 1397 13:46 Asia/Kabul
  • عراقچی: حمله تروریستی در زاهدان چهره واقعی تروریسم را نشان داد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، حمله تروریستی به اتوبوس حامل مرزبانان جمهوری اسلامی ایران را نشان دهنده چهره واقعی تروریسم دانست و تاکید کرد: این اقدام تروریستی نشان داد که ایران خود قربانی تروریسم است.

چهارشنبه‌شب یک دستگاه اتوبوس حامل مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در جاده خاش- زاهدان در استان سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران، هدف حمله تروریستی قرار گرفت که در این حمله 27 نفر از حافظان مرزهای ایران شهید و 17نفر زخمی شدند.
گروهک تروریستی "جیش الظلم" که مورد حمایت برخی کشورهای عربی منطقه از جمله عربستان است در بیانیه ای مسوولیت این جنایت را بر عهده گرفت.
«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران روز پنجشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: طراحان و حامیان حمله تروریستی به اتوبوس حامل مرزبانان جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در نشست ورشو نشسته اند تا به اصطلاح با  تروریسم در خاورمیانه مبارزه کنند.
معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران از شرکت کنندگان در نشست ورشو سوال کرد که آیا جرات دارند تعهد دهند که حمایت از تروریسم را متوقف کنند؟
نشست دو روزه موسوم به "آینده صلح و امنیت در خاورمیانه" با حمایت آمریکا و برخی از متحدان منطقه ای واشنگتن روز چهارشنبه در ورشو پایتخت لهستان آغاز بکار کرد.

کلیدواژه