دلو 29, 1397 15:46 Asia/Kabul
  • تاکید پاکستان بر ادامه همکاری امنیتی با ایران

وزیر امور خارجه پاکستان با محکوم‌ کردن حمله تروریستی اخیر در استان سیستان بلوچستان  در جنوب شرقی ایران اعلام کرد: اسلام آباد برای هرگونه همکاری با تهران  آماده است .

به گزارش کانال رادیو و تلویزیون شبکه اردو سحر، «شاه محمود قریشی» با ابراز همدردی با خانواده های شهدا و مجوحان این حمله تروریستی گفت ایران همسایه  پاکستان است و اسلام اباد هرگز عامل ایجاد نا امنی برای تهران نخواهد بود .

قریشی افزود: اسلام‌آباد خود را موظف به تامین امنیت کشورهای همسایه می‌داند و اجازه نخواهد داد از خاک این کشور برای ناامن کردن دیگر کشورها استفاده شود.

وی تأکید کرد: اگر ایران و پاکستان با تهدیدی گروه‌های تروریستی مواجه  شود می‌توان با کمک یکدیگر آن را حل کرده و مانع تحقق اهداف پلید تروریست‌ها شویم.

وزیر خارجه پاکستان گفت: همکاری‌های امنیتی پاکستان و ایران در آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد و اینک نیز حاضریم با اطلاعاتی که ایران در اختیار ما قرار می‌دهد علیه هر گروهی که امنیت کشور همسایه ما را تهدید می‌کند عملیات انجام دهیم.

گفتنی است قریشی روز گذشته نیز ضمن گفتگو با اقای محمد  جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران  از اعزام یک تیم تخصصی به تهران برای  بررسی مشکل و حل آن خبر داده بود.

در حمله تروریستی اخیر به اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسیر زاهدان - خاش 27 نفر  شهید و 13نفر دیگر نیز زخمی شدند. 

گروهک تروریستی - تکفیری موسوم به "جیش العدل" مسئولیت این جنایت  را بر عهده گرفته است.

کلیدواژه