حوت 04, 1397 09:43 Asia/Kabul
  • ظریف:

وزیر امور خارجه ایران، ابزار پشتیبان فعالیت‌های تجاری(اینستکس) را مقدمه ای برای اجرای وعده های اروپا عنوان کرد.

به گزارش رادیو دری، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در گفت وگو با روزنامه سوئیسی "باسلرسایتونگ"Basler Zeitung  که روز جمعه منتشر شد، با بیان اینکه پس از خروج آمریکا از برجام، سایر طرف های این توافق تعهداتی را در 12 بند پذیرفتند گفت: اینستکس فقط مقدمه ای برای اجرای وعده های آنهاست.

ظریف با تاکید بر اینکه آمریکا تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا ایران را به زانو در آورد، اما ناکام خواهد ماند اظهار کرد: اگر همه مشتریان نفت ایران تصمیم بگیرند که در برابر تهدید‌های آمریکا سر فرود آورند، ایران ابزارهای  دیگری خواهد داشت.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به حضور مستشاران ایرانی در سوریه گفت: حضور ایران در سوریه به دعوت دولت این کشور برای مبارزه با تروریسم بوده است.

ظریف با بیان اینکه مبارزه با تروریسم پایان نیافته است افزود: تروریست ها چهره متفاوتی به خود گرفته اند و آنها منتظرند تا در فرصتی مناسب دوباره به صحنه بیایند.

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در منطقه ماجراجویی می کند گفت: رژیم اسرائیل با نقض حریم هوایی سوریه، لبنان و نیز قوانین بین المللی، به دنبال برهم زدن امنیت منطقه است.

کلیدواژه