بهرام قاسمی : امنیت اروپایی ها مرهون تلاش های ایران است
(last modified 1397-12-13T04:08:49+00:00 )
حوت 13, 1397 08:38 Asia/Kabul
  • بهرام قاسمی : امنیت اروپایی ها مرهون تلاش های ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت،دولت‌های اروپایی و سرویس‌های امنیتی آنها حتماً به‌خوبی می‌دانند، امنیتی که امروز در اروپا وجود دارد، مرهون تلاش‌های ایران در مبارزه با تروریسم بوده است.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا، «بهرام قاسمی» با اشاره به خشونت هاو ناامنی های گذشته خیابان های پاریس و دیگر پایتخت های کشورهای  اروپایی افزود،مبارزه ایران با تروریسم در منطقه جدی بوده به طوری که امروز در سوریه تقریباً تا حد بسیاری اراضی سوریه و همچنین عراق از اشغال تروریست‌ ها پاکسازی شده اما نابودی کامل آن به  یک عزم جدی و اجماع جهانی نیاز است. 

بهرام قاسمی گفت،  کشورهای اروپایی باید به این نکته توجه کنند که خشونت در اروپا توسط گروه‌های تروریستی درواقع به سابقه عملکرد خود اروپایها بازمی‌گردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خاطرنشان کرد، تروریست‌ها در اروپا توسط کانون‌های مشخصی پرورش یافتند ، تشکیل  و تسلیح شدند و به کمک ابزار مالی که در اختیارشان قرار گرفت باعث ایجاد وحشت در اروپا شدند.

قاسمی ضمن تاکید بر مقابله و مبارزه با گروه‌های تروریستی افزود، مقامات کشورهای اروپایی درقبال تروریسم سیاست دو گانه دارند.

 سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با انتقاد از  استفاده ابزاری اروپاییان از تروریسم  افزود ، تروریسم در هر شکل، به هر صورت و در هر مکان  از جهان محکوم است.

قاسمی همچنین درباره خبر رسانه‌های استرالیایی از سفر قریب‌الوقوع « جان بولتون« مشاور امنیت ملی آمریکا به کامبرا برای اجماع ‌سازی علیه ایران گفت، این اقدام برای بولتون یک کار عادی است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود، « جان بولتون » واقعاً از یک بیماری ضد ایرانی رنج می‌برد و به معالجه اساسی نیاز دارد.

کلیدواژه