حوت 16, 1397 11:48 Asia/Kabul
  • انتقاد ایران از نقض حقوق‌بشر توسط اسرائیل و عربستان

جمهوری اسلامی ایران از نقض حقوق‌بشر توسط رژیم صهیونیستی و عربستان انتقاد کرد.

"اسماعیل بقایی" نماینده ایران نزد دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو روز چهارشنبه در چهلمین اجلاس شورای حقوق بشر، کشتار سازمان‌یافته مردم فلسطین، یمن و به قحطی کشاندن مردم بی‌گناه، به‌ویژه زنان و کودکان را مایه ننگ بشریت خواند و فروشندگان تسلیحات به عربستان و رژیم صهیونیستی را شریک جنایات ارتکابی معرفی کرد.

"اسماعیل بقایی" با اشاره به جایگاه رفیع مفهوم حقوق بشر، از رفتار سیاسی و برخورد دوگانه برخی کشورها در سوءاستفاده از حقوق بشر برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل انتقاد کرد.

نماینده ایران نزد دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو گفت: نقض حقوق بشر در مقیاس کلان در نتیجه اشغالگری، حمله خارجی و دخالت غیرقانونی زمینه‌ساز بازتولید و استمرار نقض‌های گسترده حقوق بشر در کشورهای منطقه است.

بقایی با انتقاد از سیاست‌های حقوق‌بشری آمریکا، بریتانیا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی از جمله دانمارک در ارسال انواع تسلیحات به منطقه خاورمیانه، تاکید کرد: آنان  به سبب حمایت از اعمال سبعانه رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین و جنایت‌های عربستان ضد مردم یمن، باید پاسخگو باشند.

نماینده ایران نزد دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو همچنین ضمن انتقاد از تحریم‌های غیرقانونی آمریکا ضد ایران، آثار اینگونه اقدامات به ویژه از حیث محدودسازی دسترسی بیماران و کودکان به دارو و درمان را به مثابه نقض حق بر سلامت و حق حیات دانست و آنها را مصداق جنایت علیه بشریت برشمرد.

کلیدواژه