حوت 17, 1397 11:14 Asia/Kabul
  •  ولایتی: پاکستان در حفاظت از مرزهای خود اهتمام بیشتری ورزد

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در اموربین الملل گفت: پاکستان در مراقبت از مرزهای مشترک با ایران اهتمام بیشتری داشته باشد.

به گزارش ایرنا، «علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در اموربین الملل روز پنجشنبه پس از دیدار با «شیخ رشید احمد» وزیر راه آهن فدرال پاکستان در تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به بروز برخی حوادث ناگوار در مرزهای مشترک دوکشور افزود: حمله اخیر گروه های تروریستی در سیستان و بلوچستان،جنوب شرق ایران، که از خاک پاکستان وارد ایران شدند، موجب اختلال در روابط دوجانبه می شود.
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در اموربین الملل با بیان اینکه رابطه دو کشور ایران و پاکستان، رابطه ای برادرانه، خوب و سازنده است، تصریح کرد: دولت پاکستان نباید اجازه بدهد که کشورهای دیگر مانند عربستان سعودی و صهیونیست ها در روابط دو کشور تاثیر سوء بگذارند و بحران در مرزهای مشترک ایجاد کنند.
ولایتی تاکید کرد: گروه های تروریستی که اخیراً در سیستان و بلوچستان موجب شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی شدند، تجهیزات و امکانات خود را از عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی تامین می کنند و از آن جا حمایت مالی می شوند.
 وزیر راه آهن فدرال پاکستان هم گفت:«عمران خان» نخست وزیر پاکستان مایل است روابط اسلام آباد - تهران گسترش یابد و از دلایل حضورش در ایران تلاش برای بهبود در روابط دوجانبه است.
چهارشنبه‌شب (24 دلو) یک دستگاه اتوبوس حامل مرزبانان ایران در جاده خاش- زاهدان در استان سیستان و بلوچستان، هدف حمله تروریستی قرار گرفت که در این حمله 27 نفر از حافظان مرزهای ایران شهید و 13 نفر زخمی شدند.
گروهک تروریستی موسوم به "جیش الظلم" مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

کلیدواژه