حوت 19, 1397 09:48 Asia/Kabul
  • روحانی: روابط ایران و پاکستان نمونه و تاریخی است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، روابط دو ملت ایران و پاکستان را نمونه و تاریخی خواند و تاکید کرد: مسوولان ارشد دو کشور نباید اجازه دهند تعدادی تروریست که ابزار و وسیله دیگر کشورها هستند، بین تهران – اسلام آباد فاصله بیاندازند.

«حسن روحانی» روز شنبه در تماس تلفنی «عمران خان» نخست وزیر پاکستان، با بیان اینکه ایران به خوبی می داند گروهک های تروریستی که از خاک پاکستان برای حملات تروریستی علیه ملت ایران استفاده می کنند در کدام مناطق مستقر هستند، گفت: ایران منتظر عملیات قاطع پاکستان علیه این تروریست ها است.

روحانی افزود: ایران آمادگی دارد که با ارتش و دولت پاکستان برای از بین بردن این تروریست ها که حضور آنها به نفع ایران، پاکستان و منطقه نیست، همکاری کند.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان نیز در این تماس تلفنی با اشاره به اینکه پاکستان بسیار به تروریست ها و محل اختفای آنان نزدیک شده است، به رئیس جمهوری اسلامی ایران اطمینان داد: ارتش و دولت پاکستان تمام تلاش خود را برای از بین بردن تروریست ها بکار خواهند گرفت و اجازه نخواهند داد این تروریست ها از خاک این کشور علیه همسایگان و بویژه مردم ایران استفاده کنند.

عمران خان تاکید کرد: بزودی اخبار خوشحال کننده ای درباره این تروریست ها و اقدامات آنها در اختیار ایران قرار خواهد گرفت.

نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه "امیدوارم بزودی از ایران دیدار کنم"، گفت: اسلام آباد خواهان گسترش و تعمیق روابط با تهران در همه حوزه ها است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران از سفر نخست وزیر پاکستان به تهران استقبال کرد.

13 فوریه (24دلو 1397) یک دستگاه اتوبوس حامل مرزبانان ایران در جاده خاش- زاهدان در استان سیستان و بلوچستان، هدف حمله تروریستی قرار گرفت که در این حمله 27 نفر از حافظان مرزهای ایران شهید و 13 نفر زخمی شدند.

 گروهک تروریستی موسوم به "جیش الظلم" مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

کلیدواژه