روحانی: جنایت نیوزیلند، نشانه دیگری بر لزوم مقابله با اسلام‌هراسی است
(last modified Sat, 16 Mar 2019 04:17:35 GMT )
حوت 25, 1397 08:47 Asia/Kabul
  • روحانی: جنایت نیوزیلند، نشانه دیگری بر لزوم مقابله با اسلام‌هراسی است

رئیس جمهوری اسلامی ایران جمعه شب در پیامی حمله تروریستی نیوزیلند را محکوم و تصریح کرد این جنایت وحشیانه نشانه دیگری بر لزوم مقابله همه‌جانبه با تروریسم و نفرت‌پراکنی نسبت به ادیان و اقوام و همچنین اسلام‌هراسی رایج در غرب است که متأسفانه توسط برخی دولت‌های غربی نیز بر آن دمیده می‌شود.

به گزارش ایرنا، "حسن روحانی" در این پیام با بیان اینکه پوشش خبری غیر حرفه‌ای و غیرانسانی این جنایت تروریستی از سوی برخی رسانه‌های مدعی در غرب، سند دیگری بر نژادپرستی و استانداردهای دوگانه آن‌ها حتی در خصوص جان انسان‌ها است خاطرنشان کرد این وحشی‌گری و ظلم آشکار، حادثه‌ای نیست که وجدان‌های بیدار و پایبند به ارزش‌های بشری، آن را فراموش کنند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود جنایت نیوزیلند نشان داد تروریسم همچنان از معضلات مهم جهانی بوده و نیازمند مبارزه یکپارچه و رویکرد یکسان همه کشورها علیه خشونت و افراطی‌گری در هر نقطه از جهان است.

روحانی تاکید کرد مجامع جهانی به‌ویژه کشورهای اسلامی باید در مقابل این جنایات ضد بشری، واکنش جدی نشان دهند و حامیان پیدا و پنهان این اقدامات را رسوا سازند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه دستگاه سیاست خارجی ایران، رسیدگی به این عمل شنیع و درخواست دستگیری و محاکمه همه عاملان و آمران آن را مجدانه در عرصه بین‌المللی پیگیری خواهد نمود تصریح کرد تهران اطمینان دارد در سایه وحدت و انسجام مسلمانان، این‌گونه توطئه‌های کور و بی‌هدف دشمنان، حاصلی جز بی‌آبرویی بیشتر آنان را در پی نخواهد داشت.

روحانی خاطرنشان کرد دولت ایران همچنان مصمم به مبارزه قاطع با تروریسم و نژادپرستی است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، این ضایعه غمبار را به همه مسلمانان جهان تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای شهدای این حمله تروریستی، علو درجات و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

در حمله تروریستی روز جمعه به نمازگزاران در دو مسجد در شهر "کریست چرچ" Christchurch نیوزیلند،  49 نمازگزار کشته و 50 نفر دیگر زخمی شدند.

کلیدواژه