برگزاری جشنواره بین المللی نوروز با حضور ایران در پاکستان
(last modified 1398-01-05T04:12:34+00:00 )
حمل 05, 1398 08:42 Asia/Kabul
  • برگزاری جشنواره بین المللی نوروز با حضور ایران در پاکستان

آیین های جشنواره بین المللی نوروز 2019 با مشارکت نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای حوزه نوروز با حضور رییس جمهوری پاکستان در شهر اسلام آباد پایتخت این کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا؛ جشنواره بین المللی نوروز و آیین گرامیداشت آن با حضور جمعی از سفیران و نمایندگان کشورهای خارجی به ویژه 'مهدی هنردوست' سفیر ایران در پاکستان و ایرانیان مقیم این کشور در اسلام آباد برگزار شد .

اجرای موسیقی محلی از جمله چیدن سفره هفت سین در غرفه ایران مورد استقبال قابل توجه میهمانان خارجی این جشن قرار گرفت.

عارف علوی رییس جمهوری پاکستان به عنوان میهمان ویژه این مراسم با حضور در غرفه ایران، با سفیر و سرپرست رایزنی فرهنگی ایران دیدار و از مشارکت ایران برای تدارک جشنواره جهانی نوروز قدردانی کرد.

علوی در سخنانی در این آیین با تبریک فرا رسیدن نوروز به تمامی ملت های جهان که این رویداد باستانی را جشن می گیرند، گفت: جشن نوروز در میان مردم پاکستان نیز از استقبال فراوانی برخوردار است و سنت های این مراسم نیز در بخش هایی از این کشور رواج دارد.

عید نوروز که جشنی با ریشه ایرانی است در 12 کشور جهان به رسمیت شناخته می‌شود اما در 9 کشور ایران، افغانستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، قزقیزستان و آلبانی با همین نام «نوروز» در تقویم رسمی شان تعطیل است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد 23 فوریه 2010 با تصویب قطعنامه‌ای، روز 21 مارس را در چارچوب ماده 49 منشور سازمان ملل متحد و تحت عنوان فرهنگ صلح به عنوان «روز جهانی نوروز» نام‌گذاری کرد. 

 

کلیدواژه