پاسخ ایران به ادعای سه کشور اروپایی
(last modified 1398-01-14T05:11:42+00:00 )
حمل 14, 1398 09:41 Asia/Kabul
  • پاسخ ایران به ادعای سه کشور اروپایی

درپی نامه‌نگاری بریتانیا، فرانسه و آلمان به سازمان ملل درباره مسایل موشکی مربوط به ایران؛ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به این ادعاها پاسخ داد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل درپاسخی صریح به ادعاهای بریتانیا، فرانسه و آلمان مبنی بر نقض قطعنامه 2231 توسط ایران اعلام کرد: ایران پیشتر نیز به صورت مکرر تفسیرهای نادرست و یکجانبه کشورهای اروپایی از قطعنامه 2231 شورای امنیت را رد و بر حق ذاتی خود برای تداوم بی‌وقفه برنامه‌های موشکی و فضایی تاکید کرده است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین از کشورهای اروپایی خواست که استانداردهای دوگانه خود را رها و به مشکلات واقعی نظیر خروج آمریکا از برجام و رفتارهای مخرب و سلاح‌های کشتار جمعی اسرائیل بپردازند.

شورای امنیت طی سه سال گذشته با بررسی چند باره برنامه و فعالیت‌های موشکی و فضایی ایران، آن را مغایر با قطعنامه 2231 شورای امنیت ندانسته است.

نمایندگان بریتانیا، فرانسه و آلمان در سازمان ملل روز سه‌شنبه ادعا کردند، توسعه فناوری موشکی، اقدام ایران به پرتاب موشک ماهواره‌بر و رونمایی از دو موشک بالستیک در مغایرت با قطعنامه شورای امنیت است.

آمریکا به همراه برخی متحدانش که همواره به دنبال انحصار تکنولوژی‌های پیشرفته برای خود هستند، مدعی‌اند اقدام ایران در پرتاب موشک و ماهواره‌ به فضا در تناقض با قطعنامه 2231 شورای امنیت  است.

کلیدواژه