حمل 20, 1398 10:41 Asia/Kabul
  •  لاریجانی: آمریکا نماد تروریسم بین‌المللی در ابعاد نظامی و اقتصادی است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: دولت آمریکا و نیروهای مسلح این کشور، نماد تروریسم بین‌المللی در ابعاد نظامی و اقتصادی است.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مجلس؛ «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس، با تاکید بر نقش سپاه پاسداران در مقابله با تروریست‌های منطقه، افزود: تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نشان‌دهنده عمق کینه‌ورزی و جهالت دولت آمریکا است.

لاریجانی با اشاره به نقش برجسته نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس و در دفاع از سرزمین، ملت ایران و انقلاب اسلامی، تصریح کرد: سپاه پاسداران در جبهه‌ای جانفشانی کرد که همه قدرت‌های بزرگ در کنار رژیم صدام قرار گرفته بودند و در سال‌های اخیر که تروریست‌های دست ساخته آمریکا، منطقه را به آتش کشیده بودند این سپاه بود که در مقابل آن‌ها ایستاد و کمر آنها را شکست.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، خطاب به مقامات دولت آمریکا تاکید کرد: مگر سخنان نخست وزیر فقید پاکستان خانم «بی‌نظیر بوتو» را به خاطر ندارید که اعلام کرد، ضلع اصلی تشکیل گروه‌های تروریستی در افغانستان، آمریکا بوده است لذا امروز دولت آمریکا باید پاسخگو باشد که مؤسس و حمایت‌گر گروه های تروریستی بوده است.

نمایندگان مجلس ایران نیز در حرکتی نمادین، لباس نیروهای سپاه پاسداران را به تَن کردند و در ابتدای جلسه علنی امروز (سه شنبه) در محکومیت اقدام آمریکا، فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند.

دبیر: ایراندوست

کلیدواژه