تصویب کلیات طرح تقویت جایگاه سپاه در برابر آمریکا در مجلس ایران
(last modified 1398-01-27T13:36:05+00:00 )
حمل 27, 1398 18:06 Asia/Kabul
  • تصویب کلیات طرح تقویت جایگاه سپاه در برابر آمریکا در مجلس ایران

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران با کلیات طرح اقدام متقابل، در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی از سوی دولت آمریکا، موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری مجلس، در این طرح که روز سه شنبه با رای قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران تصویب شد، نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت‌کام) و سازمان‌ها و یا نهادهای تحت اختیار این فرماندهی، تروریست اعلام می‌شوند.
همچنین براساس طرح اقدام متقابل ایران در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی از سوی دولت آمریکا، هرگونه کمک از جمله نظامی اطلاعاتی، مالی، فنی، آموزشی، خدماتی و تدارکاتی به نیروهای آمریکایی همکاری در اقدام تروریستی محسوب می‌گردد.
دولت آمریکا در ادامه اقدامات ضد ایرانی و سیاست فشار بر نیروهایی که از طریق مبارزه با گروه‌های تروریستی، واشنگتن را در پیشبرد اهدافش در منطقه ناکام گذاشته‌اند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً "تروریستی" اضافه کرد.
اقدام دولت آمریکا در حالی است که این کشور با مداخله نظامی مستقیم و اِشغال برخی کشورهای منطقه غرب آسیا، موجب پیدایش و فعالیت گروه‎های تروریستی از جمله القاعده و سپس داعش شد.

کلیدواژه