ثور 01, 1398 08:29 Asia/Kabul
  •  نامه خانواده شهدای ترور در ایران به نخست وزیر پاکستان

خانواده شهدای ترور در ایران روز شنبه در آستانه سفر "عمران خان" نخست وزیر پاکستان به ایران در نامه‌ای به وی خواستار توجه و اهتمام بیشتر اسلام‌آباد به مرزهای جنوب غربی خود برای جلوگیری از ورود تروریست‌ها به خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، خانواده شهدای ترور در ایران در این نامه، از نخست وزیر و دیگر مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی پاکستان خواستند همانطور که امنیت مرز‌های این کشور با هند و افغانستان در مناطق "کشمیر" و "تورخم" Torkham را به عنوان اولویتی بسیار بالا می‌شمارند، این توجه و اهتمام را نیز به مرز‌هایشان با ایران داشته باشند.

خانواده شهدای ترور در ایران، امنیت مرزی را یکی از مؤلفه‌های مهم در کنترل تروریسم و مبارزه با آن برشمردند و تصریح کردند امنیت جز با همکاری کشورها حاصل نمی‌شود.

در نامه خانواده شهدای ترور در ایران به ورود ترروریست ها از خاک پاکستان به ایران به دلیل عدم کنترل جدی مرزهای مشترک از سوی اسلام آباد اشاره و تاکید شده است حضور گروه‌های تروریستی به امنیت مرزی دو کشور لطمه وارد کرده و جان صدها تن از شهروندان و مرزبانان ایرانی را گرفته است.

خانواده شهدای ترور در ایران، روابط  دو ملت ایران و پاکستان را "تاریخی" و "بسیار خوب" برشمردند و تصریح کردند ملت های ایران و پاکستان همواره قربانی تروریسم بوده اند.

خانواده شهدای ترور در ایران در این نامه  همچنین حمله تروریستی روز پنجشنبه در ایالت بلوچستان پاکستان را محکوم و با دولت و ملت این کشور و خانواده قربانیان ابراز همدردی کردند.

خانواده شهدای ترور در ایران با بیان اینکه تروریست ها نه تنها ایران بلکه مردم پاکستان و پیشرفت و آبادانی‌ این کشور را نیز هدف قرار داده اند، تاکید  کردند  بی تردید تحقق بخش بزرگی از اهداف دولت اسلام آباد در بخش آموزش، سلامت و اشتغال در گرو مبارزه با افراط گرایی و تروریسم است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه