دریادار خانزادی: هیچ نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست
(last modified 1398-02-02T11:10:11+00:00 )
ثور 02, 1398 15:40 Asia/Kabul
  • دریادار خانزادی: هیچ نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران، گفت: قدرت دریایی چین در اقیانوس آرام و ایران در شمال اقیانوس هند به ترک قدرت‌های استکباری از این مناطق دریایی منجر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیر دریادار «حسین خانزادی» روز دوشنبه در دیدار با «شن جین لانگ» فرمانده نیروی دریایی چین در حاشیه اجلاس هفتادمین سالگرد تاسیس نیروی دریایی چین در شهر«چینگدائو» چین، افزود: امروزه شاهد خیزش تمدنی دریایی در اقیانوس آرام توسط چین و در شمال اقیانوس هند توسط ایران هستیم و هیچ نیازی به حضور بیگانگان در این مناطق نیست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با اشاره به اینکه دو کشور در اقیانوس‌ها و دریا‌ها مرز‌های مشترکی دارند، افزود: می توان با بهره گیری از این مرز‌های مشترک در آینده نزدیک تعاملات و همکاری‌های بیشتری بین دو کشور در موضوعات مختلف ایجاد کرد.

«شن جین لانگ» فرمانده نیروی دریایی چین هم در این دیدار ضمن اعلام آمادگی کشورش برای توسعه همکاری ها با ایران گفت: حضور ناوگروه‌های هر دو کشور در بنادر یکدیگر باعث تسریع در این روابط خواهد شد و چین همواره از این موضوع استقبال می کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز شنبه به دعوت همتای چینی خود برای شرکت در اجلاس هفتادمین سالگرد نیروی دریایی چین به این کشور سفر کرد.

 

کلیدواژه