ثور 05, 1398 09:50 Asia/Kabul
  • موسوی: پیشنهاد ایران برای تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد پنجشنبه، پیشنهاد "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه ایران برای مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی را "جدی" و "مسبوق به سابقه" خواند و تاکید کرد، وزارت خارجه ایران در چارچوب وظایف خود آمادگی دارد این پیشنهاد را عملی کند.

به گزارش ایرنا، "سید عباس موسوی" خاطرنشان کرد، وزارت خارجه ایران در چارچوب وظایف خود آمادگی دارد برای تبادل افرادی که توسط قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران با اتهامات مشخص محکوم و در ایران زندانی شده‌اند، در برابر آزادی تمامی ایرانیان زندانی در آمریکا به اتهامات غیرقانونی نقض تحریم‌ها و نیز قرار منع تعقیب کسانی که با فشار ایالات متحده و یا به اتهام واهی نقض تحریم‌های غیرقانونی آمریکا در کشورهای مختلف بازداشت شده‌اند، اقدام کند.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین، واکنش شتابزده مقامات آمریکایی و درخواست آزادی یکطرفه زندانیان آمریکایی را نشان‌دهنده عدم درک درست آمریکایی ها از مفاهیم مذاکره، توافق و تبادل خواند و اظهار داشت، این رویکرد آمریکایی ها ثابت می کند، آنها در ادعاها و تبلیغات ماه‌های گذشته خود کمترین صداقتی ندارند.

"موسوی" افزود: اگر اراده ای در رژیم آمریکا  وجود داشته باشد پیشنهاد وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران واضح است و نیاز به هیچگونه تفسیر و تاویلی ندارد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در نشست "انجمن جامعه آسیا" در نیویورک پیشنهاد کرد آمریکا و ایران شهروندانی از هر دو طرف را که زندانی هستند با یکدیگر مبادله کنند.

وزارت خارجه آمریکا اما در واکنش به پیشنهاد معقول وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران خواستار آزادی یکطرفه زندانیان آمریکایی شد.

کلیدواژه