ثور 07, 1398 14:31 Asia/Kabul
  • سخنگوی وزارت خارجه ایران: هیچ درخواستی برای مذاکره با آمریکا مطرح نیست

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران ادعای برخی رسانه های خارجی مبنی بر درخواست ایران برای مذاکره با آمریکا و آغاز مذاکرات ایران و عربستان سعودی را بی اساس و نادرست دانست.

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در باره ادعای برخی رسانه های خارجی مبنی بر درخواست تهران برای مذاکره با واشنگتن  و آغاز مذاکرات ایران و عربستان سعودی، تاکید کرد: هیچ درخواستی برای مذاکره با آمریکا مطرح نیست و درباره عربستان جز در مسائل و موضوعات مربوط به حج که با توافق از مسائل و روابط سیاسی دو کشور جدا شده است، هیچگونه مذاکره ای در هیچ حوزه دیگری بین دو کشور در جریان نیست.
موسوی افزود: سیاست اِعلامی و اِعمالی جمهوری اسلامی ایران در خصوص همسایگان کاملاً روشن و مبتنی بر احترام متقابل،حسن همجواری و همسایگی مسالمت آمیز توام با همکاری و گفت و گو است و تمام همسایگان ایران که واقع بینانه، واقعیت ها و تحولات منطقه ای و جهانی را در نظر می گیرند، در اولویت روابط سازنده توام با احترام متقابل قرار دارند.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در این حال تصریح کرد:عربستان سعودی کشوری مهم در منطقه است که طی سالهای اخیر در مسیری نادرست با رویکردی غیرسازنده قرار گرفته و همین امر مصائب و بحران های زیادی را در منطقه ایجاد کرده است. 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران ابراز امیدواری کرد: عربستان به مسیر خیرخواهی صادقانه برای ملت های منطقه بازگردد و در این شرایط جمهوری اسلامی ایران، همچون همیشه، آماده تعامل با این کشور در چارچوب همکاری های منطقه ای و دوجانبه خواهد بود.

کلیدواژه